این
روزهادرسرتاسر وطن عزیزمان مراسم هایی به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می
شود.گرچه درزمان انقلاب اکثرعشایر چادرنشین بوده اند.لکن قشقایی ها ازمحروم ترین
اقشار جامعه به حساب می آمدند. که وقوع انقلاب شروع تازه ای از زندگی برای عشایر بود.آعاز زندگی درروستا ها وشهر ها
ونقش آفرینی بیشتر درخودکفایی واقتصاد جامعه از جمله این تغییرات است..تاقبل
ازانقلاب عشایر فقط به دامپروری مشغول بودند ولی اکنون کشاورزی وصنایع دستی
وفعالیتهای اقتصادی دیگر وتحصیل جوانان وپذیرش مسولیت درسطح جامعه سبب شده تا
بعداز وقوع انقلاب اسلامی یک انقلابی در زندگی عشایر بوجود آید.گرچه زحمت
های فردی مثل آقای بهمن بیگی رانباید فراموش کنیم واینکه هنوز عده ای از عشایر از
حاشیه نشینی وبیکاری رنج فراوان می برند
+ نوشته شده در دوشنبه هجدهم بهمن ۱۳۸۹ ساعت 15:43 توسط مهــــرزاد قشقایی
|
یکی از دوستان از من پرسید که هدف شما ازراه اندازی وبلاگ چیست؟جواب من این بود که اولا من یک سری دغدغه دارم که دوست دارم آن رابادیگرانی که مثل من می اندیشند درمیان بگذارم.هدف دوم من این است که برای اعتلای فرهنگ ایلم وهویتم قدمی بردارم.از کودکی آرزوی نویسنده شدن را درسر می پرورانده ام و همیشه کتاب های نویسندگان قشقایی بخصوص مرحوم بهمن بیگی وسایر نویسنده هارا مطالعه میکنم. اکنون گرچه شرایط زندگی واحوالات کارمندی فعلااجازه انویسنده شدن را از حقیر سلب کرده ولی نامید نشده و به دنیای وب متوسل شده ام تا همچنان در راه اهدافم گام بردارم.میدانم راه طولانی درپیش دارم ولی از شما بازدید کنندگان محترم وبلاگم می خواهم تا من رابا نظرات خودتان یاری نمایید.
+ نوشته شده در شنبه دوم بهمن ۱۳۸۹ ساعت 10:52 توسط مهــــرزاد قشقایی
|
قشقایی هستم هرکجا که باشم.صداقت ومهربانی پیشه من و رشادت های قشقایی هادردفاع ازدین ووطن افتخارمن.