جای خالی قشقایی ها در روز حافظ
دونستن جواب این سوالها برام خیلی مهمه و خواهشا هر چه زود تر جوابها رو بهم بدید...منون.
سلام
دوست عزیزی سوالاتی پرسیده اند که سعی می کنم به صورت مختصر جواب بدهم.
عرضم به حضور شما گرچه قشقایی های زیادی شهرنشین شده اند ولی سعی در حفظ آداب وسنن درمیان آنها به صورت زیاد بروز وظهور دارد.با توجه به اینکه تعداد قشر دانشجو وبالا رفتن فرهنگ احتذام به تفکرات درصورتیکه از طرف پسر دختری به خانواده پیشنهاد شود پس از بررسی وتحقیقات وبا توجه به اینکه زندگی از حالت قبیله بیرون آمده در صورت اشتیاق پسر مقدمات ازدواج فراهم می شود.قشقایی های زیادی با غیر قشقایی ازدواج کرده اند ولی یک مساله وجود دارد وآن احترام گذاشتن به فرهنگ قشقایی ها وعلاقه به این فرهنگ است.عده ای چون وارد خانواده ای می شوند که به زبان ترکی صحبت می کنند ولباسهای خاصی در عروسی ها وسایر مراسمات می پوشند و.....گاها قادرنیستند با این شرایط خودرا تطبیق دهند وبعضا چالش بوجود می آید .مراسم ازدواج هم درمیان قشقایی های شهرنشین به صورت سنتی برگزار می شود .گرچه خیلی از آداب درتعامل با دنیای مدرن دچار تغییر شده است.